110.jpg

Onko muissa lapsiperheissä tälläinen näky tuttu? Pyykkikorit on tyhjät, mutta parittomia sukkia on suunnilleen miljoona. Olen itsekin sellainen sukkien hukkaaja, ettei aina naurata ja näköjään nuo kaksi perheen pienintä on saman taidon itselleen omaksuneet. Mä oon aina ollut sellanen, että kun kotiin pääsen potkin sukat jalastani ja tepastelen paljain varpain, tai vetäsen villasukat jalkaani <3

Tätä kaaosta lisää se, että olen sukkanatsi. Parittomia sukkia vaan ei voi laittaa jalkaan, ei vaikka ne olisi mustia. Tiiättekö, mustassaki on monta eri sävyä? Ja ne kärkisaumat on ihan erilaiset? Ja ei edes aloteta puhumaan varsista.Sukkia ei voi myöskään laittaa kaappiin jos niitä ei ole "paritettu". Mulla ei aamuisin riitä kärsivällisyys etsiä sieltä niitä oikeita pareja, saati sitten lapsilla. Nyt noi 5 ja 7 vee osaa itse ottaa sukkansa kaapista, kun ne on siellä pareina :)

Parittomat sukat meillä hengaa parittomien baarissa, ennen sen virkaa ajoi ikeasta ostettu pyykkipoikahärveli, mutta sekävi auttamatta liian pieneksi, joten nyt sukat on kauniissa mytyssä mummin matonkuteista virkkaamassa korissa.

Jos jollain on hyviä ideoita ton sukkakaaoksen kuriin saamisiksi, niin otan vihjeitä vastaan. Ja mikä on se paikka johon parittomat sukat sukeltaa? Mun sukat on usein sohvan alla, mutta minne lasten sukat menee, kun ne haluaa hengähdystauon paristaan?

Tässä tän hetken höpinät. Herneillään :)